Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi dla osób bezdomnych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

18 listopada 2019

ZAPYTANIE OFERTOWE

Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kuryłówce zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi w 2020 r. dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Kuryłówka.

  1. Nazwa oraz adres Zamawiającego:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kuryłówce

37-303 Kuryłówka 114

tel. 17 243 81 12,

e-mail: gopskurylowka@gmail.com

  1. Tryb udzielania zamówienia.

Zamawiający zaprasza do złożenia oferty (załącznik nr1) na podstawie zapisu art.4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. „Prawo zamówień publicznych” (tj. Dz.U. 2019 poz. 1843)

III. Opis przedmiotu zamówienia.

1.Świadczenie usług schronienia z usługami opiekuńczymi  dla 2 osób bezdomnych ( kobiet i mężczyzn) w postaci:

-schroniska dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi,

  1. osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Kuryłówka (w oparciu o art. 101 ust.2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1507 ze zm.),
  2. potrzebującym pomocy – schronienia i usług opiekuńczych (z wyjątkiem nieletnich), których miejscem zameldowania jest Gmina Kuryłówka.
  3. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt. 1. odbywa się na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia z usługami opiekuńczymi, wydanej przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kuryłówce. Decyzje zawierać będą: - Imię i Nazwisko świadczeniobiorcy, - rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem, określenie odpłatności za usługi oraz okres usługi.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem i telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zastaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7dni.

  1. a) Podmiot składający ofertę na schroniska dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi, zobowiązany jest do zapewnienia osobom o których mowa w pkt.1, następującego zakresu usług: schronisko świadczy usługi przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu z możliwością całodobowego przebywania w schronisku, w tym zapewnienie miejsca do spania w ogrzewanym pomieszczeniu, którego temperatura nie jest niższa niż 20°C. Podmiot umożliwia spożycie posiłku w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby karmienie. Zapewnia dostęp do pomieszczenia umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju, umożliwia skorzystanie z prysznica, wymiany odzieży. W miarę potrzeby zapewnia pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu, opiekę higieniczną. Zapewnia usługi opiekuńcze w wydzielonym pomieszczeniu lub w pokoju mieszkalnym, jeżeli łóżko jest oddzielone zasłoną. Umożliwia pranie i suszenie odzieży, zapewnia dezynfekcję i dezynsekcję odzieży w przypadku braku możliwości jej wymiany, niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych Zapewnia pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących na podstawie odrębnych przepisów, usługi aktywizacyjne ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wzmacnianie aktywności społecznej realizowane m.in. przez trening umiejętności samodzielnego wypełniania ról społecznych, trening umiejętności interpersonalnych i umiejętności rozwiązywania problemów, uczestnictwo w grupach wsparcia. Zapewnia opiekę przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 15 osób przebywających w schronisku. Ponadto w schronisku zatrudnia się nie mniej niż 1 pracownika socjalnego na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku. W porze nocnej powinna być w schronisku zapewniona opieka przez co najmniej 1 opiekuna na nie więcej niż 40 osób. W schronisku zapewnia się: dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych, w budynkach wielokondygnacyjnych bez dźwigów osobowych, pokoje mieszkalne oraz inne pomieszczenia (sanitariaty, jadalnia/świetlica) usytuowane na parterze. Liczba miejsc w schronisku nie większa niż 80.
  2. b) Standard budynku: liczba osób w pomieszczeniach mieszkalnych nie więcej niż 6 osób wymagających usług opiekuńczych w jednym pomieszczeniu. Powierzchnia przypadająca na osobę w pomieszczeniu mieszkalnym nie mniej niż 5 m2/osobę. Pomieszczenia mieszkalne mają co najmniej 1 okno, zapewniają swobodny dostęp do łóżek wyposażonych w materac i komplet pościeli (tj. poduszkę, koc, prześcieradło i pokrycie na koc) oraz dostęp do szafy. Pomieszczenia mieszkalne wyposażone w: łóżko parterowe, krzesło, szafkę nocną po 1 sztuce dla każdej osoby, stół, szafę co najmniej jedna sztuka na każdy pokój. Sanitariaty wyposażone stosownie do potrzeb osób korzystających z tych pomieszczeń m.in. w: urządzenie natryskowe 1 dla 15 osób, miskę ustępową 1 dla 10 kobiet oraz 1 dla 20 mężczyzn, pisuar 1 dla 20 mężczyzn, umywalkę 1 dla 5 osób. Przynajmniej 1 sanitariat wyposażony w urządzenie natryskowe, umywalkę i miskę ustępową, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie sanitariatów zapewniające stały dostęp do bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz gwarantujące możliwość przeprowadzenia zabiegów higienicznych. Kuchnia, pomieszczenie do przygotowywania posiłków lub porcjowania i wydawania (jadalnia/świetlica). Pomieszczenie do spożywania posiłków, które poza porami posiłków może pełnić funkcję świetlicy lub sali spotkań grupowych. Pomieszczenie na pralnię i suszarnię, wyposażone w co najmniej jedną pralkę na 30 osób. W przypadku gdy schronisko nie posiada suszarni, zapewnia dostęp do co najmniej jednej suszarki elektrycznej na 30 osób. Wydzielone pomieszczenie do prac biurowych, magazyn odzieży, bielizny, pościeli wyposażone w regały, szafy i inne meble umożliwiające wymianę ubrań. Wydzielone pomieszczenie na środki czystości i higieny. Pokój spotkań indywidualnych z dostępem do Internetu, które również może pełnić rolę pracowni komputerowej.Liczba osób wymagających schronienia z usługami opiekuńczymi- ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia. Faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia z usługami opiekuńczymi oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Kuryłówka, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.

5.Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie następować będzie do 25 grudnia.

6.Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do GOPS Kuryłówka.

7.Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia.

8.Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.

9.Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu

  1. Termin realizacji zamówienia:

od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r.

  1. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
  2. Wymagania niezbędne:
    1. w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
    2. wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym , które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.
    3. Warunki i zakres realizacji:
  3. Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
  4. Stawkę za dobę należy podać w „Formularzu ofertowym” (Załącznik nr1).
  5. Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.
  6. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy (Załącznik nr 3).

 

VII. Kryterium oceny ofert.

  1. Najniższa cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta,
  2. Dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego),

VIII. Sposób przygotowania oferty:

  1. Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1– wzór oferty.
  2. Wymagane dokumenty:
  3. Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu. (aktualny)
  4. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego,
  5. W przypadku pozostałych podmiotów ‐ inny dokument właściwy dla podmiotu,
  6. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej,
  7. Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:

-upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego, -zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminnym    Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kuryłówce, -upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń    w tym zakresie.

  1. Odpis statutu.
  2. Miejsce i termin oraz sposób złożenia oferty
  3. Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kuryłówce, 37-303 Kuryłówka 114,
  4. Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, drogą elektroniczną na adres email: gopskurylowka@gmail.comwyłącznie na formularzu pn. „TREŚĆ OFERTY” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania w terminie do dnia 05.12. 2019 r. do godziny 15:00.
  5. Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert.
  6. Zamawiający poprawia w ofercie: - oczywiste omyłki pisarskie, - oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. 
  7. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:

Alicja Kycia – dyrektor GOPS

XII. Załączniki do zapytania ofertowego:

  1. Formularz ofertowy.
  2. Oświadczenie o spełnianiu warunków.
  3. Projekt umowy.

Alicja Kycia

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kuryłówce
Data utworzenia:2019-11-18
Data publikacji:2019-11-18
Osoba sporządzająca dokument:Alicja Kycia
Osoba wprowadzająca dokument:Piotr Bucior
Liczba odwiedzin:1735